Abych neutekl od tematu:)
1] kdyz jsem drive hraval RPG po netu, tak se ukazalo byt vyhodnejsi system bez pravidel (resp. klicova pravidla jo, ale jen proto, aby se dalo posoudit kolik toho asi kdo vydrzi), nez konkretni system.
2] 4e mi prijdou v boji podobne staremu DrDO, kdyz se na nej napasoval soubojovy system s policky. Zacalo se pocitat, radit akce, atd.
vyvod: Takze mi zrovna 4e neprijdou vhodne jako system na hrani po netu.
add 1] To uz je vyhodnejsi napriklad metoda (a da se s ni vyblbnout taky):
4 vlastnosti - fyzicka, psychika, magie, charisma (urci si poradi a pridel body 4,3,2,1,... pri postupu o uroven si jednu zvys). Pri setkanich vybira kazda strana konfrontacni vlastnost. Ty se sectou a kdo ma vic, vitezi. rozhoduje o osudu druhe strany.
Pokud to nekomu prijde moc jednoduche, tak si to muze poresit tak, ze podle bodu ma pocet bodu schopnosti - bud bude umet dejme tomu 3 kouzla na 1.st, nebo jedno na 3.st. ... a za plati metoda konfrontace , tentokrat ale schopnosti (ktere se daji v dane situaci pouzit).
priklad a: boj. "kouzelnik" : 1/2/4/3 vs. "bojovnik" : 4/2/1/3. v boji jsou si rovnymi souperi.. jeden ma 4 na magii, druhy na fyzicku. boj vyhraje ten, kdo ma vyhodu. v pripade prepadeni ze zalohy se bere jen vlastnost utocnika :)
priklad b: boj "kouzelnik" (fyzicka - boj 1; magie - blesk 2, neviditelnost 1, uprava vzhledu 1), "bojovnik" (fyzicka - boj 3, plavani 1; magie - kletba 1) ...
... pri souboji primem vyhraje bojovnik ... jeho umeni boje je 3, kouzelnik pouzije max blesk 2.
... pri souboji planovanem, pouzije kouzelnik neviditelnost, cimz se dostava do vyhody (urcuje konfrontacni vlastnost). pouzije magii. sam pouzije blesk 2, bojovnik bojova kouzla nema, takze 0.. a je v haji.
snad vam ten text neco dal :)